@Kölly László | 2 hónapja

Főszerepben a hypermotion és az FC IQ

Bevezető

Az első akkor még FIFA játék 1993-ban jelent meg, ami idestova már több mint 31 éve volt. Hosszú út ez egy olyan meghatározó játék tekintetében ami már mondhatni generációkon átívelő történettel rendelkezik.

Az út azért volt hosszú, mert voltak olyan időszakok, amelyben a FIFA fénykorát élte, és voltak olyan időszakok, ahol mélységekig jutott. Viszont ami közös volt az nagyjából az, hogy majdnem minden évben kaptunk egy játékot, ami mindig hozott változtatásokat.

Hol tartunk most?

Több olyan rész jelent meg a sorozatból, ami kifejezetten mondjuk világbajnokságokra épített, vagy egyedi játékelemeket tartalmazott. A készítők mindig próbáltak egy kicsit újítani, fejleszteni, hol több, hol kevesebb sikerrel.

Tudtad például, hogy volt olyan FIFA játék, ahol akár tüzes labdát is tudtál rúgni egy erős lövésnél? Bizony, régebben még ilyenekkel is megpróbálták feldobni.

Az idő múlásával aztán egyre inkább átalakult az egész egy pénztermelő gépezetté, amit a kiadó egyértelműen nem szeretett volna elengedni, hiszen jelentős bevételi forrást jelent számukra.

A pár évvel ezelőtti licenszek azaz használati jogok lejárta után viszont a FIFA úgy döntött, hogy nem adja a nevét tovább az Electronic Arts gondozásában készülő játékokhoz és saját irányokat vesznek később a fejlesztéssel, aminek a célja egy saját játék készítése.

Ennek eredményeként született meg végül az EA FC elnevezés, ami a 2023-ban megjelent EA FC 24-el vette kezdetét.

A játékélmény ugyanaz, és aki évtizedeken át játszott FIFA-val, akár komolyabban akár csak egy buliban a haverokkal, vagy egy egy családi estén, annak a mai napig a szóhasználatban a FIFA maradt meg mint fogalom.

wp14233634-ea-sports-fc-25-ultimate-edition-wallpapers.jpg

Hypermotion és FC IQ technológia

A grafikai megjelenés fejlődésével a kiadó egyre jobban törekedett arra, hogy a játékosok mozgásait megfelelően lemodellezzék. Ez sokáig jelentett problémát a játék történetében, mivel az emberi mozgás általában mindenkinél bizonyos szinten egyedi és a sportolók terén még nehezebb feladat ennek megvalósítása.

Az FIFA 22-ben debütált Hypermotion technológia segítségével viszont a mozgási modellek még tovább tudtak fejlődni és a különböző grafikai megoldások segítségével az évek során azt is kiküszöbölték, hogy a nézőtéren álldogáló emberek ne keltsék egy halom próbababa megjelenítésének érzetét.

Az FC 25-ben már egy továbbfejlesztett Hypermotion technológiás megjelenítéssel találkozhatunk majd és már különböző futási stílusokat is megvalósítottak a fejlesztők. Ezen kívül  jobbak lettek az animációs videók is és újdonságként megjelenik majd az FC IQ technológia is, amelynek segítségével a játék teljes taktikai rendszerét átalakíthatjuk ezzel elérve azt, hogy egyedibb legyen a meccseken használt taktikai tervünk.

Amennyiben a hírek igazak, úgy közel 2000 valós játékos egyedi mozgása került lemodellezésre a játékban.

Mindemellett az FC IQ olyan megoldásokat biztosít ami a játék indulásakor 31 különböző szerepkört tartalmaz a játékosokhoz. Itt minden pozícióhoz 3-5 szerepkör kapcsolódhat majd, a kapusok esetén pedig 6 játékstílus lesz beállítható. 

Az, hogy ez mennyire lesz átlátható a felhasználók számára, csak a megjelenést követően fog kiderülni.

Játékmódok

Mivel a játékosközösségen belül is vannak eltérések, mint a hobbi játékosok, a bulijátékosok, a kezdő, vagy történet jellegű játékmód kedvelői és természetesen a pro és e-sport szintű játékosok, így több játékmód közül tudunk majd válogatni.

A teljesség igénye nélkül az alábbiakkal találkozhatunk majd:

  • Elérhető lesz a karrier mód, amelyben már női csapatok is menedzselhetők ezentúl.
  • A Clubs játékmódban visszatér a kieséses játékmenet
  • Az Ultimate Teamen belül építhetjük az egyedi csapatokat a teljesítményünkért kapott, vagy akár pénzért vett kártyapaklikból
  • Ide kapcsolódóan az SBC kihívások is továbbra is nagy szerepet játszanak majd az Ultimate Teamen belül, ahol jobb kártyákért áldozhatunk be bizonyos lapokat.
  • Tovább bővül az Ultimate Team egy úgynevezett Rush közösségi térrel is ami szintén új lehetőségeket tartogat a játékosok számára.
  • Ezen kívül elérhető lesz a Couch Play, így a barátok ellen is játszhatunk egy közös kijelzőn akár a kanapén ülve.
  • És továbbra is szervezhetünk online bajnokságokat is, amelyekre a barátaink becsatlakozhatnak.

wp14233732-ea-sports-fc-25-ultimate-edition-wallpapers.jpg

Felelős játék, és nyugalom

Alapvetően minden játék azért készül, hogy kikapcsolódást nyújtson a játékosok számára. Azért az így nem jelenthető ki, hogy ezt sikeresen el is érik minden esetben.

Vannak olyan helyzetek, ahol bizony az utolsó pillanatban kapunk gólt és bukjuk a meccset. Ez egyik oldalon felemelő lehet, a másik oldalon pedig akár egy új monitor vásárlással is járhat, ha valaki nem tudja megfelelően kezelni az ilyen helyzeteket.

Fontos, hogy a játék maradjon mindig játék! Azaz, ha meccset vesztettél fogadd el, ha nyertél köszönd meg a játékot és menj tovább. Hidd el, azzal csak magadnak okozol kárt, ha eltörsz egy billentyűzetet, monitort, vagy bármit.

Ha nagyon felidegesít a játék, tedd félre kicsit, nézz meg egy sorozatot, vagy sétálj egyet, és újult erővel tudod folytatni később remélhetőleg higgadtan.

A másik pedig az anyagi vonzata. A YouTube tele van pack opening videókkal, ahol a nagy streamerek nyitják a jobbnál jobb ikonokat a csomagokból és az egyéb erős lapokat. Azt vedd figyelembe, hogy ezek a videók sok esetben vágva vannak, így ha egymás után sok nagyobb nyitást mutatnak, az simán lehet, hogy hetek alatt felvett tartalmak eredményei.

A játék már évente megjelenik, a csapatod gyakorlatilag egy évig lesz az aktív játékosbázis által használt játékmenetben használható. Így azzal, ha csak a packokat vásárolod, egy évre vásárolsz magadnak viszonylag drágán tartalmat. 

Attól pedig mindenképp óvakodj, hogy megbízhatatlan oldalakról vásárolj EA FC 25 pontokat, mivel az illegális forrásból szerzett pontok könnyen bannolást vonhatnak maguk után a játékban.

Megjelenés és gépigény

Az EA FC 25 megjelenési dátuma hivatalosan 2024.09.20. viszont ez a dátum a korai hozzáféréssel rendelkező felhasználók számára elérhető csupán, akik a játék Ultimate Edition csomagját vásárolták. A Standard Editiont vásárló játékosok egy héttel később azaz 2024.09.27.-én léphetnek majd pályára. A játék PC, Xbox Series S|X és Playstation 5 platformokra egyaránt elérhető lesz.

A PC-s ajánlott gépigényt itt láthatod:

  • CPU: AMD Ryzen 7 2700X or Intel Core i7-6700
  • RAM: 12 GB RAM
  • GPU: AMD RX 5600 XT or Nvidia GTX 1660
  • DX: Version 12
  • OS: Windows 10 - 11 - 64-Bit
  • STO: 100 GB szabad tárhely
  • NET:Szélessávú internet kapcsolat

Mindened a foci, de nincs hozzá megfelelő géped? Válaszd hozzá Luna konfigurációnkat és hozd ki a maximumot az EA FC 25-ből:

 

Vásárlóink véleményei

"Mindenben segítettek és szuper gépem lett!"

"Nagyon elégedett vagyok a Stellar Machines PC-vel. A gép kiválasztásában maximálisan segítőkész volt a kapcsolattartó. A kérésem szerinti alkatrészek kompatibilitásnak utána jártak, elmondták mindennek az előnyét hátrányát. Plusz apró dolgokkal segítettek a számomra ideális konfig létrehozatalában. A gépet teljesen készen adták át, telepített operációs rendszerrel. Az átadásál is számos hasznos infóval láttak el. Lényegében csak a hálózathoz kellett csatlakoztatni a PC-t, valamint a monitort kellett a géppel összekötnöm és azóta szuperül működik minden. "